tolong penuhkan tabung saya ni ye..please3.......^_^

Strawberry On Top Of Cupcake

Sunday, 25 December 2011

KenangaN

assalamualaikum...ke hadapan kawan2 yang saya hormati.....
ape khabar semua? hope sehat sentiasa... x lama lg kita akan menjangkau satu lagi tahun yang akan menyebabkan kita meninggalkan tahun 2011 ini..hopefully semua nya sudah bersedia ye..
jadikan pengalaman pahit dan manis dalam tahun ini memori yang terpahat di hati kita....
buangkan sifat dendam, iri hati, dan cemburu pada orang lain,,,belajar memaafkan diri dan orang sekeliling,,,
bersihkan jiwa, tenangkan fikiran, Insyaallah hidup kita akan sentiasa aman dan tenteram...
berdoalah untuk kesejahteraan diri kita dan orang lain..
ok sampai di sini je ye,,,
let's watch this music videos.. ^.^








Friday, 16 December 2011

NURUL IMAN

rindu kekasih yg syahdu nian
bertemankn kau di kamar hati
nurul iman oh dikau penyeri
kegelapan di kala mencari

gemersik alunan cinta berputik
mengharap persimpangan idaman hati
memenuhi fitrah insan sejati
keayuan anugerah Ilahi

nama yg terukir di pohonan suci
bernaung sebuah keikhlasan
engkau tersenyum ceria ku keharuan
dan bersemi cinta selama-lamanya

dia milik insan yg mendamba kebahagiaan
sebelum sesudahnya tercapai impian murni
kekasih hati cinta yg diredhai
ucapkanlah kalimah yg ku rindu


Wednesday, 7 December 2011

Join Segmen...

assalamualaikum,,,,,saya telah ditag oleh moiliana
hihhihihii..untuk menjoin segmen ini:

pertama: perlu letak banner segmen ni..wajib tau..


Kedua:
Story about me la....=)
Story glory ni...
beberapa hari yang lepas, nis g tgk wayang tau......
cerita bujang telajak..Tayangan perdana lagi..
jangan jeles tau
cerite ni akan keluar wayang pada 19.januari nanti...lambat lg tu..
hihihihi..jangan lupe pegi tgk...pasti happening.......

ok..Tata..wassalam..


ketiga perlu di tag kepada beberapa blogger:



ok..tu je..cpt join tau....


Friday, 25 November 2011

DOA AWAL MUHARRAM

PEMBETULAN TARIKH HARI INI 26 NOVEMBER 2011

SEMPENA AWAL MUHARRAM 1 MUHARRAM 1433H ( 27.11.11 ) ESOK HARI


 Doa Akhir tahun

-dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata:
"Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun."

Berikut adalah Doa Akhir Tahun:
Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.Ya Allah, sesungguhnya pada tahun ini aku telah melakukan laranganMu tetapi aku masih belum bertaubat sedangkan Engkau tidak reda dan melupai perkara itu. Engkau telah menangguhkan azabMu yang telah ditetapkan kepadaku. Engkau telahmemerintah supaya aku bertaubat dari kesalahan itu. Sesungguhnya pada hari ini aku memohon keampunan dariMu, ampunilah aku dan apa yang telah aku lakukan pada tahun ini yang Engkau redai dan Engkau janjikan pahala maka aku memohonnya daripada Engkau. Ya Allah, Ya Karim, Ya Zaljalali Wal Ikram. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya. Segala puji hanya bagi Allah, tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam...Amin...


Doa Awal tahun

-dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.
Sesiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata:

"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan."  


Berikut adalah Doa Awal Tahun:

Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya. Ya Allah, Engkaulah yang kekal abadi untuk selama-lamanya. Demi kelebihanMu yang Maha Agong dan kemurahanMu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun ini aku memohon kepadaM perlindungan daripada syaitan yang direjam, dari sekalian kuncunya, tenteranya dan penolongnya. aku juga memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendoong ke arah kejahatan dan melalaikan dengan perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diriku kepadaMu. Selawat serta salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan paa sahabat. Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam....Amin...

CLICK PADA GAMBAR UNTUK MELIHAT DOA DENGAN JELAS

BERDUA BERSATU





Kenapa cinta kita
Selalu saja diduga
Bagai ada tak merestu
Kita berdua bersatu

Atau mungkin kau dan aku
Ditakdir untuk berpisah
Walaupun melawan arus
Kita berdua bersatu

Seringkaliku mendengar
Patah tumbuh hilang berganti
Tetapiku tidak mahu
Cinta selain darimu

Jika denganmu salah
Kutak mahu yang benar
Jika denganmu rebah biarlah kutercalar
Walau dilanda badai
Kusanggup kerna ku mahu
Kita berdua bersatu

Jika denganmu kabur
Kutak mahu yang jelas
Jika denganmu hanyut
Biarlah aku lemas
Walau dilanda ribut
Kusanggup kerna ku mahu
Kita berdua bersatu

WisH you Were Here



I can be tough
I can be strong
But with you, it's not like that at all

There's a girl
who gives a shit
behind this wall
You've just walked through it

And I remember, all those crazy things you said
You left them riding through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

I love the way you are
It's who I am, don't have to try hard
We always say, say like it is
And the truth is that I really miss

All those crazy things you said
You left them riding through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

[Bridge:]
No, I don't wanna let go
I just wanna let you to know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go)

No, I don't wanna let go
I just wanna let you to know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go let go let go let go)

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here (I wish you were)
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

i wish they were here....




Sunday, 20 November 2011

~JaSa BonDa~




Kau dibuai mimpi dia jaga
Kau bersenang dia bekerja
Untukmu tiada terbatas
Memberi tak minta dibalas

Ingin dibinanya untuk mu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekuatan jiwa
Punyai maruah

Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati

Beringat-ingatlah berpesan-pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

(*)

Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia

Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda

(Ulang *)

Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati

Beringat-ingatlah berpesan-pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang



-this song special for you guyz-
understand the lyric ;)
assalamualaikum

Saturday, 19 November 2011

Thursday, 17 November 2011

Feeding the fish..=)


jangan lupe bagi ikan tu makan.......(^_^)
ooo..lupe pulak..caranye hanya click2 je kat dalam kotak ikan tu...nanti ikan tu dapat la makan..thank you... ;)

Wednesday, 16 November 2011

saYE suKe waRne Pink (i like pink color)


Assalamualaikum frens....
entri kali ni, saya nak kongsikan my favourite color..
yang paling saya minat sekali, mestilah pink..
cube tgk blog ni....banyak warne pink kan..
mesti you alls sume dapat agak,,betul x,,

Alright guys,
YOU must READ this:


Pink is a softer, less violent red.
Pink is the sweet side of red. It's cotton candy and bubble gum and babies, especially little girls.
It represents sugar and spice and everything nice.
Pink is romantic and charming.
All shades of pink get sophisticated when combined with black or gray or medium to darker shades of blue.
Pink is the color of happiness and is sometimes seen as lighthearted.
Pink can stimulates energy.
Pink  are encourages action and confidence.








THATS ALL....hehe(^.^)...HOPE ENJOY..


Monday, 31 October 2011

Sojunghansaram ( My Precious Person )



assalamualaikum kawan2....entry kali ini
entry korea ckit..;)hope enjoy


Na-wa ka-chi ham-kke-hal o-chik han-sa-ram 
nun-ka-ma-do on-che-na hang-sang po-i-nun sa-ram 
Po-gu-ship-dan mal-do jo-ha-han-dan mal-do 
A-ching nae-gen han-chok op-chi-man 


nae ga-su-me sa-ra-ngul all-yo-jun sa-ram 
O-raen shi-gan gyo-te-so na-rul pa-ra-bon sa-ram 
I-jon nae-ga ku-dae-rul chi-kyo-jul-keyo 


pa-ra-bol-ke-yo pyon-ha-mop-chi 
On-je-na ku-dae won-ha-gu-it-jyo 
I-roh-ke ku-dael ki-dar-yo-watt-jyo 
I-sun-gan yong-wan-to-rokham-ke-hal 
Ha-nu-ri po-nae-jun so-jung-han-sa-ram 


ku-dae-in-go-jyo 
ku-dael ye-hae haeng-bo-gul ju-nun han-sa-ram 
chi-ching ha-ru-wi kku-te ku-dael a-na-jul sa-ram 
I-jen nae-ga ku-dae-rul sa-rang-hal-keyo 
Akkyo-jul-ke-yo ku-dae-ma-nul 


Ku-dael sa-rang-ha-nu-nil 
Ku-dae-rut-ke-ha-nu-nil 
Ku-dae-ta-na-man saeng-ga-kha-go 
Ku-dael ku-ri-wo-ha-go 


Ku-dae-man pa-ra-bo-go 
ku-dae haeng-bo-gu-ro sal-ke-sso 
(se-sang-e dan ha-na nol wi-hae-so) 


Sa-rang-hae i-ron nun-mu-ri nae-do 
Sa-rang-hae ku-dae na-rul to-na-do 
I-sun-gan yong-wan-to-rok 
Ham-kke-hal-ha-nu-ri po-nae-jun 
So-jung-han-sa-ram ku-dae-in-ko-jyo



Sojunghansaram
My Precious Person


There's that one person that was always there with me 
I can always see them, even if I close my eyes. 
Even though they haven't told me that they missed me or liked me. 
That person taught my heart of love. 

That person for a long time has been by my side watching me. 
Now I'll protect you. I'll watch you, without change. 
Always I was wanting you. 

I've waited for you like this.
You are that special person that the heaven's have 
sent to me for me to be with forever from this moment on. 
The only person to give happiness to you. 
The person to hold you at the end of a hard day. 

I'll love you now. 
I'll treasure only you. 
Always I was wanting you. 
I've waited for you like this. 

You are that special person that the heaven's have
sent to me for me to be with forever from this moment on.
Ways to love you, ways to make you laugh, I'll think of only those things 
and long for you, watch only you and live on through your happiness. 
(for only you this in this world) 

I love you, even if these tears come. 
I love you, even if you leave me. 
You are that special person that the heaven's have 
sent to me for me to be with forever from this moment on.

Thursday, 13 October 2011

sudah lame...

diam x diam..da lame jge x update blog saye..sgt bz dengan assigment programming.. Data sructured is just hardest things that i must do,  do you know what is that??? never mind, just be silent..=)

Sunday, 25 September 2011

LOVE SOMEONE..

i love someone..^.^...have someone love me..?




assalamualaikum.....hai friends...
ape khabar?HOPE SEMUANYA SIHAT2...
 ANDA PERNAH MENYAYANGI SESEORANG?.
Jika anda menyayangi seseorang jangan sesekali membuatnya sakit hati..
hargailah seseorang itu,,,kerana kita tidak tahu berapa lame kita dapat melihatnya..
hargailah keluarga, saudara-mara, orang tersayang, jiran-jiran, dan rakan-rakan...
begitu juga diri sendiri, belajarlah menghargai diri sendiri, kerana dunia ini hanya pinjaman,,
jadi,,sebelum terlambat , DON'T DO ANYTHING WRONG.....
APPRECIATE OURSELF AND OTHERS,,LOVE U ALL...^.^

Friday, 16 September 2011

new day..

hai kawan2..ape khabar semua? buat pengetahuan semua , saya baru je,,,melangkah ke semester 3...=)
macam2yang harus ditempuhi..maklumlah baru minggu pertama...ape2 pon harap2 kawan2 doakan saye ye..supaya dpat menempuhi semuanya dengan lancar..

Friday, 26 August 2011

sedey.....

apakah perasaan anda kalau org yang dekat dengan anda pergi meninggalkan anda...
semalam..25.08.2011- pemergian makngah tercinta.... sedih sgt.... pergi menziarahi dan melihat pengurusan jenazah sehingga ke pusara...;'( saye takkan lupekan masakkan makngah.. n senyuman makngah...semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh makngah..dan menenpatkan makngah dalam golongan ahli syurga....amin..Al-fatihah...

Tuesday, 23 August 2011

I kNoW yOu



I'm not afraid to share my emotions,
I will cry if I have to,
I'll smile when I want to,
And when I feel angry,
I'll do whatever it takes
To let go.

So why don't you do the same.
Take a little time just to feel,
Show the world who you
really are.
Cos I see a butterfly
wanting to fly,
I see a teardrop
trying to fall.

So just open your heart
And let me in.
I'll never judge you,
Just walk with you
when you feel a little lonely,
And hold you when you
feel a little cold,
Guide you down the path when
you feel you've lost your way.

Let go, let go of your fears,
And express them to me,
Show me you're strong
because I know that you are.


glitter-graphics.com

Sunday, 21 August 2011

raye bakal tibe........(^.^)

beberapa hari lagi menjelangnya aidilfitri...

jom kite nyanyi sikit..


Disana Apakah Ertinya Syawal
Tangisan Dan Rintihan Tiada Henti
Alangkah Hibanya Di Aidil Fitri
Buminya Bagai Ambal Duri
Disini Hari ini Lebaran Yang Dinanti
Sanubari Bernyanyi Suci Murni
Amalan Dirahmati Pekerti Lahir batin
Sesuci Sebersih Lebaran Ini
Bersalam Bermaafan
Keampunan Keberkatan
Berdendang Sehalaman

Bersaudara Berpanjangan
Yang Malang Jangan Lupa
Kusyukuri-Mu Rabbani
Anugrah Aidil Fitri Indahnya Hari Ini
Mari Puji Memuji Kepada Tuhan
Titis Kasihnya Melimpah Seluruh Alam
Mari Puji Memuji Tuhan Yang Esa
Insafi Nikmat Diberi Dihari Raya
Disini Hari ini Lebaran Yang Dinanti
Sanubari Bernyanyi Suci Murni
Amalan Dirahmati Pekerti Lahir batin
Sesuci Sebersih Lebaran Ini
Bersalam Bermaafan
Keampunan Keberkatan
Berdendang Sehalaman
Bersaudara Berpanjangan
Yang Malang Jangan Lupa
Kusyukuri-Mu Rabbani
Anugrah Aidil Fitri Indahnya Hari Ini
Mari Puji Memuji Kepada Tuhan
Titis Kasihnya Melimpah Seluruh Alam
Mari Puji Memuji Tuhan Yang Esa
Insyafi Nikmat Diberi Dihari Raya








raye2 juge...tp beringat2 ye..kepada yang pulang ke kampung halaman....
pandu kenderaan dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang..

Thursday, 18 August 2011

try it now..cube jangan tak cube ye...

‎696666999999666999999666666966666966666696666666669666696666696 696669999999969999999966669696666966666696666666696966696666696 696666999999999999999666696669666966666696666666966696699999996 696666669999999999996666966666966966666696666669666669696666696 696666666699999999666666999999966966666696666669999999696666696 696666666666999966666666966666966966666696666669666669696666696 696666666666699666666666966666966999999699999969666669696666696

1. highlight the word above
2.then CTRL+F
3. type 9





ape yang anda lihat? sesuatu yang luar biase bukan..=) Love u all..tata..........

Tuesday, 16 August 2011

DOA ELAKKAN MUDHARAT- PERLINDUNGAN DARI KELUAR RUMAH


بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم

BISMILLAHILLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SMA'IE, WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM.

Dengan nama Allah yang tida dimudharatkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui"


doa ini diamalkan ketika selepas solat, ketika keluar rumah, ketika makan dan minum di kedai....Amalkan..

Saturday, 13 August 2011

...RUMAH...

rumah~house...(^.^)

Assalamualaikum...Salam Ramadhan...Macamane Ramadhan anda??rumah da ciap kemas ke?hihihiihi
takpe2..lambat lagi kan........esok luse ade mase lagi nak hias umah kan...emm..da pegi shoping raye?kalau da nak raye nanti baru barang murah2 kan..jd xyah pegi sekarangla..pegi lambat2 pon xpe.....hihihihi...Sbenanye...da ta tau nak tulish ape..=)hihihihihihi...OKLA.........bubbye kawan2



Thursday, 11 August 2011

musLImah Contest~cartoon

johan
naib johan
tempat ketiga
         


hihi..ape ni? ni cume lakonan semate2..hihihihihi...tiada kene mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia........hihihihihi..yela..ni kan pertandingan kartun2 muslimah.......SAYE KARTUN KE?hihihihihi..lawak2...
oklah..di sini saye mewakili muslimah2 di mana jua mereka berada..mengucapkan..SELAMAT MENERUSKAN PUASA RAMADHAN..DAN DAPAT MENGHARUNGI RAMADHAN DENGAN PENUH KEIKHLASAN DAN KEBERKATAN....hAPPY fASTING....(6.^)..TATA..jangan x pose tau...jangan sibuk nak ghayer je.....hik2.....GUrau senDA sajer....

hati oo hati

Susah kalau hati ini sudah menyayangi seseorang yang hati anggap istimewa..
tiada apa lagi yang boleh dilakukan oleh hati selain menyayangi dan merindui..
tapi kadang2 hati akan menangis juga kerana tidak dapat menahan kesakitan..
apakah hati mampu bertahan dengan segala cabaran, rintangan dan dugaan...
hanya hati saje yang dapat membuat keputusan...sama ada keputusan yang tepat..
atau keputusan yang salah...
JANGAN BIARKAN HATI TERUS DIRUNDUNG
MALANG DAN KESEDIHAN..JAGALAH HATI.......ALLAH SENTIASA
MENOLONG HAMBA-HAMBANYA
YANG MEMOHON
PERTOLONGAN DARINYA... ;)


Wednesday, 10 August 2011

GasTrik


apa itu gastrik?....
pedih perut, pedih ulu hati, ataupun masuk angin yang nak jd gastrik..hihihihihi

sbb2 nye pula:

  1. makan tidak teratur, seperti terlambat makan..
  2. makan makanan masam atau pedas..
  3. merokok atau minum minuman beralkohol..
  4. minum terlalu banyak minuman berkafein..(kopi, teh)
  5. minum air berkarbonat..

waktu2 puasa ni memang banyak yang kite dengar org kene gastrik....macam sayer...hihihihihi
so, kawan2 jage diri tau,,jaga makan, makan n minum yang bekhasiat..
kesihatan tubuh badan kita harus sentiase dijage...JUMPE LAGI,,,,,mis u all

Tuesday, 9 August 2011

KetUk-KetuK RamaDhan

 tv1-12.30p.m - 1.00p.m


Assalamualaikum.....pekaba semua harini....Haa, harini saya nak kongsikan apa yang sy tgk kat tv baru je kejap td....=) Sape tgk ketuk2 Ramadhan?......seronok kan...hostnye Shiela rOsli...mestila kecoh.....kan... harini selebriti jemputan Fauzi Nawawi.....Masakan ape yg di masak?...menu yg dimasak harini cukup menyelerakan ..sekarang saye nak kongsikan:


Ketam Goreng Bercili

Bahan2- Ketam segar, serbuk kunyit, garam, gula, bawang merah dan putih dihiris, cili kering dikisar, udang kering,  daun kunyit 2 helai dihiris halus, daun kari, 2 batang serai ditumbuk, sos tiram, susu sejat diary champ:

cara2- 1. gaul ketam bersama kunyit dan sedikit garam, dan goreng ketam tersebut sehingga masak.
           2. ketam yang telah digoreng diangkat, kemudian panaskan minyak untuk membuat kuahnya pula.
           3. masukkan bawang merah, bawang putih, cili kering yang dikisar, sedikit gula, udang kering, 
             daun   kunyit,  daun kari, sedikit garam dan daun serai. Jangan lupa sesudu sos tiram.
           4. Gaul sebati, dan masukkan susu sejat diary cham sedikit saje, untuk menyedapkan rase.
           5, setelah masak tuangkan diatas ketam yang digoreng tadi...siaplah juadah...=) Em sedapkan...

ok..pasni boleh la cuba masak untuk berbuka nanti...SELAMAT MEMASAK...hihihiihi..tata All's...

Monday, 8 August 2011

Amalan Berbuka Puasa

assalamualaikum..kawan2.. hari yang cerah lagi indah....
apa menu kawan2 arini untuk juadah berbuka puasa nanti....
ingat, jangan berlebihan.....jangan sampai membazir..

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:
                           "Sesungguhnya orang yang boros adalah saudara syaitan, sedangkan syaitan itu pula adalah makhluk yang sangat kufur kepada Tuhannya."  (Surah Al-Israk:ayat 27)

p/s: ingat ye jangan membazir tau..

Monday, 13 June 2011

cuti oh cuti

Seperti org2 yg lain..saye juge tgh cuti....cuti ape? cuti sem............
sungguh2 busan,,,,,n tak tahu nak watpe...hahahahaha..tu je la..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...