tolong penuhkan tabung saya ni ye..please3.......^_^

Strawberry On Top Of Cupcake

Friday, 26 August 2011

sedey.....

apakah perasaan anda kalau org yang dekat dengan anda pergi meninggalkan anda...
semalam..25.08.2011- pemergian makngah tercinta.... sedih sgt.... pergi menziarahi dan melihat pengurusan jenazah sehingga ke pusara...;'( saye takkan lupekan masakkan makngah.. n senyuman makngah...semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh makngah..dan menenpatkan makngah dalam golongan ahli syurga....amin..Al-fatihah...

Tuesday, 23 August 2011

I kNoW yOu



I'm not afraid to share my emotions,
I will cry if I have to,
I'll smile when I want to,
And when I feel angry,
I'll do whatever it takes
To let go.

So why don't you do the same.
Take a little time just to feel,
Show the world who you
really are.
Cos I see a butterfly
wanting to fly,
I see a teardrop
trying to fall.

So just open your heart
And let me in.
I'll never judge you,
Just walk with you
when you feel a little lonely,
And hold you when you
feel a little cold,
Guide you down the path when
you feel you've lost your way.

Let go, let go of your fears,
And express them to me,
Show me you're strong
because I know that you are.


glitter-graphics.com

Sunday, 21 August 2011

raye bakal tibe........(^.^)

beberapa hari lagi menjelangnya aidilfitri...

jom kite nyanyi sikit..


Disana Apakah Ertinya Syawal
Tangisan Dan Rintihan Tiada Henti
Alangkah Hibanya Di Aidil Fitri
Buminya Bagai Ambal Duri
Disini Hari ini Lebaran Yang Dinanti
Sanubari Bernyanyi Suci Murni
Amalan Dirahmati Pekerti Lahir batin
Sesuci Sebersih Lebaran Ini
Bersalam Bermaafan
Keampunan Keberkatan
Berdendang Sehalaman

Bersaudara Berpanjangan
Yang Malang Jangan Lupa
Kusyukuri-Mu Rabbani
Anugrah Aidil Fitri Indahnya Hari Ini
Mari Puji Memuji Kepada Tuhan
Titis Kasihnya Melimpah Seluruh Alam
Mari Puji Memuji Tuhan Yang Esa
Insafi Nikmat Diberi Dihari Raya
Disini Hari ini Lebaran Yang Dinanti
Sanubari Bernyanyi Suci Murni
Amalan Dirahmati Pekerti Lahir batin
Sesuci Sebersih Lebaran Ini
Bersalam Bermaafan
Keampunan Keberkatan
Berdendang Sehalaman
Bersaudara Berpanjangan
Yang Malang Jangan Lupa
Kusyukuri-Mu Rabbani
Anugrah Aidil Fitri Indahnya Hari Ini
Mari Puji Memuji Kepada Tuhan
Titis Kasihnya Melimpah Seluruh Alam
Mari Puji Memuji Tuhan Yang Esa
Insyafi Nikmat Diberi Dihari Raya








raye2 juge...tp beringat2 ye..kepada yang pulang ke kampung halaman....
pandu kenderaan dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang..

Thursday, 18 August 2011

try it now..cube jangan tak cube ye...

‎696666999999666999999666666966666966666696666666669666696666696 696669999999969999999966669696666966666696666666696966696666696 696666999999999999999666696669666966666696666666966696699999996 696666669999999999996666966666966966666696666669666669696666696 696666666699999999666666999999966966666696666669999999696666696 696666666666999966666666966666966966666696666669666669696666696 696666666666699666666666966666966999999699999969666669696666696

1. highlight the word above
2.then CTRL+F
3. type 9





ape yang anda lihat? sesuatu yang luar biase bukan..=) Love u all..tata..........

Tuesday, 16 August 2011

DOA ELAKKAN MUDHARAT- PERLINDUNGAN DARI KELUAR RUMAH


بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم

BISMILLAHILLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SMA'IE, WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM.

Dengan nama Allah yang tida dimudharatkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui"


doa ini diamalkan ketika selepas solat, ketika keluar rumah, ketika makan dan minum di kedai....Amalkan..

Saturday, 13 August 2011

...RUMAH...

rumah~house...(^.^)

Assalamualaikum...Salam Ramadhan...Macamane Ramadhan anda??rumah da ciap kemas ke?hihihiihi
takpe2..lambat lagi kan........esok luse ade mase lagi nak hias umah kan...emm..da pegi shoping raye?kalau da nak raye nanti baru barang murah2 kan..jd xyah pegi sekarangla..pegi lambat2 pon xpe.....hihihihi...Sbenanye...da ta tau nak tulish ape..=)hihihihihihi...OKLA.........bubbye kawan2



Thursday, 11 August 2011

musLImah Contest~cartoon

johan
naib johan
tempat ketiga
         


hihi..ape ni? ni cume lakonan semate2..hihihihihi...tiada kene mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia........hihihihihi..yela..ni kan pertandingan kartun2 muslimah.......SAYE KARTUN KE?hihihihihi..lawak2...
oklah..di sini saye mewakili muslimah2 di mana jua mereka berada..mengucapkan..SELAMAT MENERUSKAN PUASA RAMADHAN..DAN DAPAT MENGHARUNGI RAMADHAN DENGAN PENUH KEIKHLASAN DAN KEBERKATAN....hAPPY fASTING....(6.^)..TATA..jangan x pose tau...jangan sibuk nak ghayer je.....hik2.....GUrau senDA sajer....

hati oo hati

Susah kalau hati ini sudah menyayangi seseorang yang hati anggap istimewa..
tiada apa lagi yang boleh dilakukan oleh hati selain menyayangi dan merindui..
tapi kadang2 hati akan menangis juga kerana tidak dapat menahan kesakitan..
apakah hati mampu bertahan dengan segala cabaran, rintangan dan dugaan...
hanya hati saje yang dapat membuat keputusan...sama ada keputusan yang tepat..
atau keputusan yang salah...
JANGAN BIARKAN HATI TERUS DIRUNDUNG
MALANG DAN KESEDIHAN..JAGALAH HATI.......ALLAH SENTIASA
MENOLONG HAMBA-HAMBANYA
YANG MEMOHON
PERTOLONGAN DARINYA... ;)


Wednesday, 10 August 2011

GasTrik


apa itu gastrik?....
pedih perut, pedih ulu hati, ataupun masuk angin yang nak jd gastrik..hihihihihi

sbb2 nye pula:

  1. makan tidak teratur, seperti terlambat makan..
  2. makan makanan masam atau pedas..
  3. merokok atau minum minuman beralkohol..
  4. minum terlalu banyak minuman berkafein..(kopi, teh)
  5. minum air berkarbonat..

waktu2 puasa ni memang banyak yang kite dengar org kene gastrik....macam sayer...hihihihihi
so, kawan2 jage diri tau,,jaga makan, makan n minum yang bekhasiat..
kesihatan tubuh badan kita harus sentiase dijage...JUMPE LAGI,,,,,mis u all

Tuesday, 9 August 2011

KetUk-KetuK RamaDhan

 tv1-12.30p.m - 1.00p.m


Assalamualaikum.....pekaba semua harini....Haa, harini saya nak kongsikan apa yang sy tgk kat tv baru je kejap td....=) Sape tgk ketuk2 Ramadhan?......seronok kan...hostnye Shiela rOsli...mestila kecoh.....kan... harini selebriti jemputan Fauzi Nawawi.....Masakan ape yg di masak?...menu yg dimasak harini cukup menyelerakan ..sekarang saye nak kongsikan:


Ketam Goreng Bercili

Bahan2- Ketam segar, serbuk kunyit, garam, gula, bawang merah dan putih dihiris, cili kering dikisar, udang kering,  daun kunyit 2 helai dihiris halus, daun kari, 2 batang serai ditumbuk, sos tiram, susu sejat diary champ:

cara2- 1. gaul ketam bersama kunyit dan sedikit garam, dan goreng ketam tersebut sehingga masak.
           2. ketam yang telah digoreng diangkat, kemudian panaskan minyak untuk membuat kuahnya pula.
           3. masukkan bawang merah, bawang putih, cili kering yang dikisar, sedikit gula, udang kering, 
             daun   kunyit,  daun kari, sedikit garam dan daun serai. Jangan lupa sesudu sos tiram.
           4. Gaul sebati, dan masukkan susu sejat diary cham sedikit saje, untuk menyedapkan rase.
           5, setelah masak tuangkan diatas ketam yang digoreng tadi...siaplah juadah...=) Em sedapkan...

ok..pasni boleh la cuba masak untuk berbuka nanti...SELAMAT MEMASAK...hihihiihi..tata All's...

Monday, 8 August 2011

Amalan Berbuka Puasa

assalamualaikum..kawan2.. hari yang cerah lagi indah....
apa menu kawan2 arini untuk juadah berbuka puasa nanti....
ingat, jangan berlebihan.....jangan sampai membazir..

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:
                           "Sesungguhnya orang yang boros adalah saudara syaitan, sedangkan syaitan itu pula adalah makhluk yang sangat kufur kepada Tuhannya."  (Surah Al-Israk:ayat 27)

p/s: ingat ye jangan membazir tau..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...