tolong penuhkan tabung saya ni ye..please3.......^_^

Strawberry On Top Of Cupcake

Friday, 19 October 2012

Thingz Thatz I like The MOsT-PART 1

Assalamualaikum,, salam sejahtera n salam satu malaysia..

Apa khabar semua?..kalau x sehat tu , makan ubat tau,,, kalau da sehat tu,, banyak2kan lah bersyukur pada Allah...hee... (bukan ke kalau x sehat pon kene b'syukur..heheee) 
Ok...hari ni nis nak try taip entri panjang sikit..tidak seperti kebiasaan...
tp nak cerita pasal apa ye....

hmm....Jap pk...:P

Alright, harini nis nak kongsikan pada kawan2 semua,,,barang2 yang nis suke sgt..n rase x lengkap hidup ni kalau tanpanye...
huhhu...so,, First of all, mesti lah ade gambo,,ye dak..?


Baik lah , yang pertama 1...






Baju atau dress,, nis suke sangat kalau baju atau dress yang comel-comel seperti korean fesyen..Bukan sebb ikut trend and da ramai orang pakai k... ni sebab da lame da dari sekolah lagi memang da bli da baju2 macam ni, saat orang lain pakai tshirt dan suar jeans,,,, (hehee,,,,ayat nak blagaks)  huhu...kalau kawan2 nak tahu,, fesyen macam ni dah lame ade,, cume dulu orang x mint sgt..tp disebabkan sekarang youalls sume tergile2 kan cerita korea (termasuk aku) jadi,,, fesyen ni semakin la menjadi popular dlm kalangan remaja,, dewasa,, makcik2 dan nenek2..(oopss , terlebih sudah)


Ke dua pulak:




Tentulah SAMSUNG CHAMPS hencet kecayangan caye.....yg kat atas ni..murah je henset sy...tp saye sayang sgt kat die...lau die x sehat,, sy pon jadi x sehat...em,,,Suweet x... (suweet kepala ikan, hang,,,,,hahahahaha) Ye la,, mau x sayang....kalau xde henset ni , alamatnye sepi la hidupku ibarat malam tanpa cahaya, ibarat rumah tak berpenghuni (cam umah antu la pulak....kwang3..sudah mule merepek....)


Ke tiga:




Pencuci muka,,,yang kat atas ni yang nis guna sekarang,, adalah lebih kurang 2 bulan... ni SABUN PEMBERSIH WAJAH Tia Amelia.. Lau nak tahu, sebelom ni, nis guna safi balqis...tetapi tak tahu ntah kenapa, x semena2 jerawat membasahi pipi dan dahi,,,,,hahahahaha....(padan muke aku).. Jadi nis pon btukar kepada sabun seperti di atas,, hanya RM 7.90 ,,hihihi.. lagipon nis ni mempunyai kulit sensitip, allergic,, jadi tak tahu apa produk yang sesuai tok kulit..Tp bile pakai sabun ni, so far..ok la jugak... nak jumpe pakar kulit masih tidak mampu, al maklumlah masih bersekolah darjah 5 dan tiada harta sendiri untuk dibelanjakan walaupun untuk kulit sendiri..hihihihihi (caye tak,.....hee.......^_^)


Ke empat:

Keempat ni, krim pencerah atau pelembap, yang ni yang untuk malam punye, ade lagi satu yang untuk siang...rupe sameje, cume korang tukarlah ejaan kat kotak tu sendiri ye..hihi...ni pon nis gune br 2 bulan..TOTAL , nis bertukar dari Safi Balqis kepada produk lain.. Sedih juge mase mule2 mahu tinggalkan kekasihku si Safi tu,, tapi apekan daya,, kami tiada perjodohan yang amat panjang..(apa ayat aku ni lintang pukang je ni,,pandai2 la korang paham k..) Amacam, sadis tak cerita perpisahan ku ini????OHH,,,SAFI BALQIS, mengapa kau pergi saat aku memerlukanmu.....isk3..;'(


Ke lima:


Tahu x APAKAH? mestila,,tau bace kan...?kuwang3...
tu sabun mandian nis.. haa, ni lagi satu nak khabaq mai...nis ni sebenarnye mempunyai masalah kulit yang bernama Ekzema. Sejenis penyakit yang berkaitan dengan kawalan sistem badan seseorang dalam menghadapi sesuatu alahan. Kegagalan menghadapi alahan inilah yang mengakibatkan terjadinya penyakitni...Kulit jadi kemerah-merahan, mengelupas, kepedihan  serta gatal2. Bile kulit ekzema ni manje sikit, kene pakai sabun yang ade pelembab, macam kat atas ni... selalu nis beli refill je,, murah ckit... botol die guna la balik... em,, lagi satu , x leh berpeluh n pakaian sume kene jage, xleh kotor2.makan pon nak kene jage, udang, telor , ayam ..segala bagai..kalau makan pon,, gatal2 tu datang ..Tp setakat ni Alhamdulillah, nis cume alah yg terlampau pada udang sahaje..kalau telor dan ayam tu,, gatal sikit2 je..tp gatal la jugak..heheee(MEMANG AKU NI GATAL kot..kuwang3) macam2 lagi la..susahnyeee la kan...tp nak wat camne kene terima Qada' dan Qadar...hee.....sedih2..


OK..lah, cukup 5 barang ni... lagi 5 bersambung  pada entri PART 2..lau ade mase nnt, nis akan try update scepat mungkin...tunggu ye..n jangan lupe keep in read n visit..heheeee
Tata, assalamualaikum, adios, muwaaaahhhhh..cyg youalls...^_^





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...